12 Mart 2022 Cumartesi

AFİŞ VE LOGO ANKET SONUÇLARIMIZ


 

PROJEMİZ HAKKINDA

 DUYGULARIMLA TANIŞIYORUM GÜÇLÜ BÜYÜYORUM

 

PROJEMİZ HAKKINDA

Yaşamımızın ayrılmaz bir parçası olan duygular, günlük hayatımızdan yaşamımızın en önemli anlarına kadar birçok zamanda, var oluşumuza eşlik etmekte olan misafirlerdir. Bazı insanlar, bu misafirleri seve seve hayatlarına buyur eder, çünkü bu misafirlerin hayatlarını zenginleştirdiğini, kendilerini ve hayatı daha iyi anlamalarında yardımcı olduğunu ve daha anlamlı kıldığını düşünürler. Bazı insanlara göre ise duygular kontrol edilemez, zahmet veren ve bedenlerinde ağırlamak istemedikleri davetsiz misafirlerdir. Bu misafirler var olduğumuz andan beri bizimle beraberdir aslında. Çocukluğumuzda kaydettiğimiz olumlu/olumsuz  duygularımız ve bunları yansıtıp yansıtamamız  yetişkinlik hayatımızı şekillendirip nasıl bir birey olacağımızı belirler. Çocukların duygusal gelişimleri bütün gelişim alanlarına eşlik ederek çocuğu yetişkinliğe hazırlar. Bir çocuğun duygularını anlayabilmesi, onaylayabilmesi , yönetebilmesi, ifade edebilmesi ve pozitif ilişkiler kurabilmesi için sağlam ve güçlü bir temel oluşturabilmesi gerekir.

Bizde çocuklarımız üzerinde yaptığımız gözlemler sonucunda çocuklarımızın duygularını özellikle de olumsuz duygularını tanıma ifade etme ve bazı olumsuz duygularla başa çıkma konusunda problem yaşadıklarını gördük. Buradan yola çıkarak projemizi bu temel üzerinde şekillendirmeye karar verdik.

Projemizin temeli 36-68 ay çocuklrın duygularını tanıma, anlama,ifade etme ve olumsuz duyguları doğru şekilde dışarı yansıtma, başa çıkma becerilerini geliştirmeye dayanıyor. Psikolojik sağlamlık konusunda çocukların donanımını arttırmaya çalışacağız. 2 temel sorudan yola çıktık. Bunlar;

  1. “Ne?”  à Ne hissettin ?
  2. “Nasıl?” à Nasıl ifade edebilirsin ?

 

Bu soruları temel alarak planladığımız her etkinlikte çocuklarımızın duygularını tanımlamalarını ve güvenli bir şekilde ifade edebilmelerini amaçlıyor. Duygularını yok saymamayı onları kabullenerek kendileri olmayı başarabileceklerini fark ettirmek istiyoruz. İçimizdeki çocuğu hayat boyu sevmek umuduyla.

 

 

 

 

HEDEFLER

Projenin faaliyetleri, aşağıdaki yetenekleri güçlendirmeyi amaçlayacaktır:

  • Duygularının farkına varır, duygularını söyler,
  • Başkalarının duygularını söyler.
  • Duygularının nedenlerini fark eder ve söyler.
  • Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.
  • Olumlu-olumsuz duygularını sözel ve davranışsal olarak ifade eder.
  • Olumlu-olumsuz duygularını yaratıcı yollarla ifade eder.
  • Duygu,düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
  • E-Twinnning projelerine karşı farkındalık oluşturur.
  • Okullar arası işbirliği ve iletişimin sağlanması

 

 

PROJE ÇALIŞMA SÜRECİMİZ

            Projemiz şubat ayında başlayacak olup mayıs ayında bitecektir. Aylık olarak planlanan etkinlikler ile belirlediğimiz konularda çocukların  duyguları üzerine yoğunlaştırıp, duygusal  becerilerini geliştirmeyi duygularını anlayıp iletebilen ve düzenlemeyi bilmelerini hedefliyoruz. Ünitelerimizi birer aylık süre ile her ortağın katkı sağlayacağı şekilde TwinSpace aracılığı ile iletişim kurarak projemizi geliştireceğiz. Proje 2021-2022 Eğitim öğretim yılında Şubat-Mayıs aylarında uygulanacak.

 

ŞUBAT:

  • Gözlem yapılması ve projenin yazılması,
  • Twinspace aracılığı ile duyuru yapılması,
  • Twinspace aracılığı ile ortakların bulunması.
  • Tüm ortakların Okullarda E-Twinning köşeleri / panoları oluşturulması,
  • Ortak okulların ve projenin velilere tanıtılması
  • Projenin twinspace ve blog sayfalarının web 2.0 araçlarıyla zenginleştirilmesi, ortaklarla tanışma, sayfalarda okulların tanıtılması
  • Afiş logo çalışmalarının yapılması.
  • Ortaklarla Mart- Nisan- Mayıs ayları süreç bilgilendirme toplantısının 26.02.2022 tarihinde zoom üzerinden yapılması.

 

 

 

 

 

MART

Duygularımızı Fark Ediyor Muyuz? (1-6 Mart)

Çocuklarımızın duygular hakkında ne kadar farkındalığa sahip görmek için ön testin planlanması ve uygulanması.

 

Duygularımızı Tanıyalım  (7-11 Mart)

Çocuklara duygularımızı tanıtmak amacıyla ifadesiz yüzler hazırlanır. İfade oluşturacak organlar göz, kaş, ağız yani ifadeler ayrı olarak verilir.  Temel duygularımız nelerdir bunlar açıklanarak çocukların verilen senaryolar üzerinden hangi duyguyla ifade edildiği buldurulur. Bu tanıtımdan sonra çocuklara kendi hayatlarından örnekler sorularak hazırlanan duygu kartlarından eşleştirme etkinliğinin planlanması ve uygulanması.

 

 

Duygularımı Öğreniyorum (14-18 Mart)

Çocuklarımıza günlük yaşamda karşılaştığımız  duygu durumlarını fark ettirerek bir hikaye anlatılması ve hikayedeki karakterlerin hangi olayda ne hissettiğini fark etmeleri ve karakterin yaşadığı duygu durumlarını (şaşkın, korkmuş, üzgün, sinirli vb.) verilen etkinlik kağıdındaki boş yüzlere çizmelerinin planlanması ve uygulanması.

 

Ne Hissettin ? (21-25 Mart)

Çeşitli duygu geçişlerinin yaşandığı kısa bir skeç çocuklara oynatılır. Skeç sonunda çocukların ne hissettiği çocuklara sorulur ve hazırlanan duygu kartlarından uygun olanı seçip göstermesi ile çocukların duygularını fark etmesi amaçlanan etkinliğin planlanması ve uygulanması.

 

  • Etkinliklerin Twinspace e girilmesi (28-31 Mart)
  • eTwinning köşesinin / panosunun güncellenmesi  (28-31 Mart)

 

 

 

 

NİSAN

 

İçimdeki Çocuk (4-8 Nisan)

Çocuklara kendi içlerine yönlendirecek bir metin okunması ve çocukların metin aracılığı ile kendi içlerindeki çocuğu keşfetmelerini sağlayacak etkinliğin planlanması ve uygulanması.

 

Uçan Halım (11-15 Nisan)

Eğitimci, “Çocuklar bu gördüğünüz halı uçan bir halı bu halıyla kızgın,mutlu,üzgün,telaşlı veya başka duygulara sahip istediğiniz kişi olabilir istediğiniz yere gidebilirsiniz.” yönergesini vererek çeşitli sorularla duyguların dile getirilmesi etkinliğini planlar ve uygular.

 

Boş Sandalye (18-22 Nisan)

Çocukların bitmemiş işlerinin bitirilmesi açığa çıkaramağı duyguların ifadesi için boş sandalye etkinliğinin planlanması ve uygulanması.

 

Olumsuz Duygularımla Vedalaşıyorum (25-28 Nisan)

 “Duygularını öğrenen ve farkında olan çocukların içinde sakladığı onu rahatsız eden bir duyguyu çember oluşturulmuş bir sınıf ortamında arkadaşlarıyla paylaşması ve bu duyguyu sembolik olarak balonun içine doldurması ve daha sonra tüm sınıfla dışarıya çıkılıp olumsuz duyguları balon aracılığıyla uğurlanması” etkinliğinin planlanması ve uygulanması.

 

Etkinliklerin Twinspace e girilmesi

eTwinning köşesinin / panosunun güncellenmesi

 

 

MAYIS    

Proje final çalışmaları (1-9 Mayıs)

Kalite etiketi Başvuruları (9-13 Mayıs)

 

 

 

BEKLENEN SONUÇLAR

  • Tüm insanda var olan ve bunlar hakkında temel bilgi sahibi olan çocuklar yetişir.
  • Duygularını tanıyan ve bunları ifade edebilen çocuklar yetişir.
  • Olumsuz duygularından korkmayan ve karşı tarafa bunu iletebilen çocuklar yetişir.
  • Duyguların önemini kavrayan ve bu duyguların ne zaman ortaya çıktığının farkında olan duygu düzenlemesi yapan çocuklar yetişir.

 

 

Proje sonunda farklı okullar arası işbirliği ve iletişimin artması

Okulların E-Twinning projelerini öğrenip yeni projeler başlatması.

Çalışma Planımız

  • DUYGULARIMLA TANIŞIYORUM GÜÇLÜ BÜYÜYORUM
  • ŞUBAT AYI ÇALIŞMALARI
  • MART AYI ÇALIŞMALARI
  • NİSAN AYI ÇALIŞMALARI
  • FİNAL ÜRÜNLERİMİZ
  • PROJEMİZDE KULLANDIĞIMIZ WEB 2.0 ARAÇLARI
  • e-GÜVENLİK
  • ANKET VE DEĞERLENDİRMELER
  • İLETİŞİM VE YAYGINLAŞTIRMA
  • KATILIM BELGELERİ
  • [Taslak] harita